Sunday, May 24, 2015

Pattern Clutch Puerse #2- Chevron Stitch


Salah satu teknik crochet yg baru saya godek-godek adalah chevron stitch atau nama lain bagi stitch ini dipanggil Ripple stitch. Chevron stitch boleh digunakan untuk membuat banyak projek antaranya adalah blanket, cardigan, clutch , afgan dan macam-macam lagi..
Untuk mepraktis chevron stitch ini..saya telah membuat sebuah purse clutch yg simple seperti yg ditunjukkan dibawah


Chevron Stitch Clutch Purse



Tutorial untuk membuat chevron purse clutch boleh didapati di youtube seperti yg ditunjukkan dibawah. Untuk pattern yg telah saya buat, saya melakukan Back Loop Only half double crochet (BLOHDC)  instead of normal double crochet untuk mendapatkan texture pada permukaan Clutch purse saya..





1 comment:

  1. Hebak mg...buleh ajar aku nie...bt hobi masa lapang.. hehe

    ReplyDelete